Klipp dig hos oss i Sollentuna Centrum

Frisör Hanna Üre på Elite By Sauvko

Hanna har varit operativt verksam på alla sina tidigare salonger och har sedan 1988 jobbat professionellt som frisör med en ständig glöd och passion för att få sina kunder att blomma. Hanna har under åren varit med om att starta och utvecklat 9 st salonger.

Med denna erfarenhet som grund så ville Hanna skapa nya Elite By Sauvko, en frisörsalong i Sollentuna centrum ett stenkast från stinsen där familjen varit verksam i 25 år med sina frisörsalonger.

När började du intressera dig för yrket som frisör?

Intresset för att bli frisör började som 11-åring då Hanna började hjälpa kvinnorna i sitt kvarter i Libanon med att lägga deras hår.

Sedan 1994 har de drivit en salong i köpcentret Stinsen. Men när portarna på den anrika
gallerian nu slår igen för gott under 2020 lutar man sig istället mot den nya frisörsalongen i
Sollentuna Centrum.

På Frisörsalongen Elite By Sauvko så möts man allt som oftast av Hanna och hennes varma leende. Oavsett hur mycket det är att göra på frisörsalongen så tar Hanna sig alltid tiden att lyssna och vara närvarande i stunden.

Hanna berättar lite om sig själv

– Jag heter Hanna, är 52 år och har jobbat inom frisöryrket sen 1988. Jag brinner och lever för mitt yrkesval som frisör. Jag har kämpat hårt för att komma dit jag är idag Elite By Sauvko i Sollentuna vill jag kunderna ska uppfatta som en oas. För mig är det viktigt att kunden ska känna sig välkommen från första sekunden de sätter sin fot innanför dörren.

Minns du när du först började intressera dig för hårvård?
– Jag satt som 11-åring i timmar på trottoaren mitt emot en frisersalong i Libanon och tittade
på alla kunder som kom och gick. Det var något fantastiskt med alla som gick in och kom ut,
fina i håret. Redan då bestämde jag mig för att jag skulle bli frisör. Något år efter det började
jag lägga och föna “tanterna” som bodde på min gata, och det var så det började. Sen utbildade jag mig till frisör här i Sverige och fick mitt första jobb på Södermalm 1989.

 

Vad tycker du är viktigast med frisöryrket?

– Jag tar mitt jobb på största allvar. Under åren så har jag gjort flera hembesök om folk varit sjuka eller av annan anledning inte kunnat komma till oss, och vi ser till att göra det där lilla extra för både äldre och yngre. Jag ser många kunder som min egna familj. Tillit är ledordet mellan kunderna och mig. För mig är det viktigaste att mina kunder ska känna sig nöjda, glad och trygga i sig själva när de lämnar min salong.

Jag skickar aldrig iväg en kund från ett besök utan att försäkra oss om att kunden är nöjd, glad och att det känns hundra procent bra.